Pientä laittoa se vaan vaatii

Posted: 07/09/2014 in Auto, Kesä, Video
Tags: , , , ,

image

Lämmin päivä, kuiva asfaltti, alkaa olla viimeisiä hetkiä kruisata radio-ohjattavalla.
Viimeiseltä ajoreissultaa auto oli vielä vähän hätärakenteilla. Leevi tarttui ohjaimeen ja nykäisi lämän pohjaan, iso kanttari otti vastaan etupään, niin et jousi jäi roikkumaan ja sellaista pientä. Nyt bilika oli kuitenkin sillä mallilla et sillä pitäis pystyä ajamaan akullinen.
Niin tosiaan luulin. (Saahan sitä vähän lapsettaakkin välillä)

image

image

Ekat kolme minuuttia ja alkoi vauhti hidastua, ei muuta kuin auto käteen ja vikaa paikantamaan. Nopeasti se löytyikin, sillä moottorin drift spuriaedit: kyseessä ” Associated Kimbrough 81T 48P Spur Gear” pyörittävä hammasratas oli irronnut kiristysruuviltaan ja nyt oli jo päässyt kiertämään niin paljon suojakantta vasten, et oli tehnyt siihen reiän. Menin vielä koskemaan siihen, se oli muuten kuuma.

image

Auto pöydälle ja purkamaan, meni jo niin selkäytimestä tuon esiin kaivaminen. Ajattelin et eipä siinä muuta kuin tuon rattaan paikoilleen laitto ja kiristys, niin ajan kohta uudelleen. Taas liian optimistista.

image

image

image

Isompi muoviratas oli jo päässyt kulumaan niin et tarttis uutta, mut oli siinä snadisti pintaa yhdessä kohtaa, joten sain vikat ajoni. Nyt rcm jkl:stä uus ratas tilaukseen (4,70e) ja asennus. Mut oikeastaan tarvis laittaa autoon vähän sitä sun tätä muutakin, joten nyt jäi kahvin parissa mietintämyssyilemiseksi se, laittaako kerralla enemmän vai vaan tarpeellisen.

Aiemmalta kolarin jälkeiseltä ajolta videota

Little cripple, but still #fun. #rc10b4 #teamasso #speed #havingfun

A video posted by Jussi (@tomaatti) on

Kommenttia

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s