Matkalta, ensimmäiset 3vrk.

Posted: 16/12/2010 in Elämää, kahvi
Tags: , , , ,

Egypti, Hurhghadan rannikko, El Gouna.
3. päivä perillä.

1. päivä
Ei sit ehtinyt nukkua yöllä, taksi kentälle lähti neljältä. Pakattiin laukkuihin tavarat, sitten myöhemmin vaihdettiin laukkuja, koska muuten olisi tarvittu jo taikuria asettamaan kaikki tavarat kahteen suht pieneen laukkuun. Isoilla siis lähdettiin matkaan.
Leevi juuri herätettynä pakkauduimme taksiin. Toimiko matkakortti? No ei tietenkään, hyvin alkaa. No saatiin sovittua kuitenkin laskutuspolitiikka ja kuski vielä jeesas kamat aina lähtöselvitykseen asti.

Kovasti arvelutti Leevin suhtautuminen lentokoneeseen. Aivan turhaan, pikkukaveri nukahti kesken nousukiihdytyksen, muutenkin ihan pienellä kitinällä mentiin koko matka.

Hurghadan kentällä olisi kanssa voinut odottaa kunnon syynäystä, kerran sotilaskenttä jne huhuja kuullut. Kuitenkin mentiin viisumijonojen ja passijonojen ohi. Oltaisiin varmaan voitettu ajassa, mutta lastenrattaat (joiden piti olla odottamassa meitä portilla) tulivat hihnalla viimeisenä. Taksi kentältä hotellille, heti päästiin tinkimään. Heti tuli säästöä ainakin n. 3e.

Hotellilla ennen muita, nopea buukkaus sisään, sitten kevyttä sekoilua. Eihän siellä huoneessa ollut pinnasänkyä kuten finnmatkoilta pariin otteeseen lupailtiin, kuitenkin paikalliset järkkäsivät sen nopeasti.

Syötiin ja juotiin kuten possut, all inclusive melkein vaatii sitä. Kierrettiin hieman ympäristössä, kuitenkin univelka voitti uteliaisuuden.

2. päivä
Aamusta skarppina liikkeellä. Aamupalaa nassuun ja infotilaisuteen (Sanna kärähti mukavasti sen tunnin aikana). Sit laguunille palvomaan baa… aurinkoa.
Ja kun kerran oltiin nyt tänne asti tultu, niin pitihän se mennä kokeilemaan mereen. Kyseinen suoritus keräsi jos jonkin verran katseita.
Kun oltiin jälleen syöty, lähdettiin downtowniin, apteekkiin hakemaan ennalta ehkäiseviä vatsatauti lääkkeitä. Samalla kävin parturissa, kovasti tingin hinnasta, mutta hieman pisti hiljaiseksi kun kaveruksella oli partaveitsi kurkulla, sain kuitenkin kakskyt pinnaa tingattua (skotti mikä skotti).

Illalla sammuttiin nopeesti, jotkut väsymyksestä jotkut jostain muusta ;)

3. päivä
Tänään aika chillisti, normi aamupala, paikallista kahvia “allas”baarilla (hyvä, tumma, pehmeä. Ei mikään makuelämys, muttei mikään kitkerä litkukaan), sitten offaria rannalla. Tiedä sit missä välillä oltiin, mutta  löydettiin hotlalle ja nestetankkaukselle.
Rannalla aurinkoa hetkonen, sit huoneeseen, S ruiskuun ja mä kirjoittelemaan blogia.

Ei tässä enempää vanha jaksa muistaa, ja kuvien liittelykin on vähän testisettiä, toivottavasti onnistuu.
Jaa niin, päivisin varjossa 20°C, auringossa lähemmäs 29°C.

Comments
  1. tirofaux says:

Älä ny herätä liikaa huomiota.